Profil

Fotografia mea
las descrierea mea la discreţia altora.

vineri, 26 august 2011

Moldova fără moldoveni

   Mai ţineţi minte sloganul: "Moldova fără Voronin, Moldova fără comunişti"? Ei bine, nu se poate fără, atâta timp cât vor fi mai mulţi moldoveni decât cetăţeni, mai mulţi oportunişti decât patrioţi, într-un cuvânt - idioţi.
   Imaginaţi-vă ţărişoara noastră fără mulţi dintre noi, ar fi asemănător cu porcul fără noroi. Ar fi ca Japonia fără cutremure şi ca protestarii fără Brega (oricare dintre ei). Am avea mai multe animale pe străzi şi mai puţine în instituţiile de stat, ar mai exista centrul istoric al Chişinăului şi nu ar fi nevoie de (in)cultura de la Piaţa Centrală.
   Nu ar trebui să mai alegem stânga sau dreapta, Estul sau Vestul, Fundul Galbenei sau Everestul. Nu am mai sta la cozi pentru cetăţenie, pentru botez, pentru înmormântare sau pentru căsătorie (nu neapărat în această ordine). Nu ne-am împinge pentru un loc în troleibuz, pentru un profil lipit de partbrizul unui microbuz. Nu ne-ar mai cere nimeni mită, n-ar avea cine să comită accidente. Nu am mai împrejmui pădurile şi n-am căuta să ne închidem gurile. Nu ne-am preface că avem justiţie, oricum legea junglei ar rămâne.
   Sună ireal? De acord. Dar nu v-aţi săturat de realitatea noastră?
  Citisem că nu va mai fi "show aviatic" pe 27 (a se vedea: http://www.publika.md/fara-show-aviatic-de-ziua-independentei_452571.html). Păcat, chiar vroiam să mai zboare cineva din fotoliul moale în care s-a aciuat. Nu-i nimic, mai rabd vreo 20 de ani. Oricum nimic n-o să se schimbe, dacă în Moldova vom avea mai mulţi moldoveni, decât cetăţeni.
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu